BLOD!

Alltså himmelen öppnar sig! aldrig har jag sett så mycket lera och vatten forsa från vårat hus. Det fanns en bassäng med lerigt vatten på våran tomt, bara att dyka i om man ville. Jag stod imot impulsen. Min bra mamma gör pannkakor till mig, är inte det jättesnällt? Också försöker hon övertala mig att sluta snusa, för då kommer jag bli mycket piggare. Det kanske är sant... men ja. Vi får se. Hon tjatar ju inte iallafall.

Igår var jag påväg att svimma, när jag skar (skärde?) mig i vänstra pekfingret. Jag vet inte varför allt blod bestämde sig för att förvinna från hjärnan. Det blödde ju jättemycket, men jag vägrar tro att jag svimmar över att se mycke blod, det vore ganska förödande i min läkarkarriär. För jag är inte rädd för blod alls, tycker inte alls att det är läskigt! jag lovar! men jag skar (skärde?) nästan av mig en stor del av fingertoppen. Det som var ganska roligt var att tänka på hur kroppen fick såret att sluta blöda, blodplättarna gör sitt jobb, leukocyterna fixar med bakterier och sånt... bara att blodet är så häftigt, koagulering, O2 tillförsel, forsla bort CO2, immunförsvaret... Det är coolt! 

Nu ska jag kolla ut en tv jag ska skaffa mig. Godkväll! 


Kommentarer
Postat av: Jaird!

SÅ du röker inte längre?:)naajs!!!:)

2008-10-03 @ 00:53:01
Postat av: Anonym

Skar, inte skärde. :)

2008-10-05 @ 22:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback