Livet

Jag är verkligen skitdålig på att skriva i den här bloggen. Men nu kände jag att det var dags.

Jag ska flytta till småland i höst och läsa naturbasår på folkhögskola. Det känns verkligen spännande. sen söka söka söka in på läkarlinjen.

Jag känner mig så förvirrad fast samtidigt inte. Det är konstigt. Det känns som att jag vet hur jag vill ha det men att det är liksom inte möjligt. Nu är jag bara flummig, jag vet. Jag skriver väl mest här i terapeutiskt syfte kanske.
Om en vecka kommer jag att få njuta av sommaren. Då är jag nämligen ledig i 3 veckor, bortsett från 1½ dag då jag ska skola in en tjej på jobbet. Men det känns skönt. jag behöver vara ledig. Från livet ett tag. Iallafall en del av livet, som till exempel jobb och förpliktelser. Jag är i ett tillstånd som inte tillåter att man känner sig varken glad eller ledsen. Det är ganska mycket toppar och ibland dalar, men därimellan finns det ingen balans.

Sen är det ju så att man inte riktigt vet hur man ska reagera eller hantera saker man aldrig tidigare varit med om. som tillexempel att flytta själv och plugga svåra ämnen i ett år. Fixar jag det? jag tror ju verkligen att jag gör det men man vet ju aldrig. Jag känner ett starkt behov av att utforska livet på egen hand, se vad jag går för liksom. Kanske är man inte så stark som man tror, fast insikten om det kanske gör en starkare också. Samla erfarenheter gör nog också att man får en annan syn, eller distans till saker och ting. Det behöver inte vara lika dramatiskt längre. Livet alltså. Men där kan jag ha grymt fel. Vad jobbigt om man har grymt fel, om livet.

För mig om livet känns lite kämpigt, eller om jag inte känner mig harmonisk eller riktigt nöjd så brukar jag oftast se en lösning på vad som skulle behöva ske för att jag ska bli mer nöjd eller att livet blir mindre kämpigt. Just nu kan jag faktiskt inte se en sådan lösning.

jaja nu ska jag sluta pladdra på :)
ha de gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback