Jo just!


Hade glömt att jag ska bli kontaktperson.... åt vem är inte klart eller riktigt när men det är pågång. Det känns bra.

Sen en till sak. Många blir så upprörda över saker och ting. Ett möte kan inledas med att berätta om tillexempel mcdonalds på ett väldigt negativt sätt. Då tycker alla så. Men om någon kommer in och berättar om allt bra dom gör, så diggar alla dom! för att folk helt enkelt låter sig ryckas med och "tycka" i grupp.
och tro mig nu, mcdonals i sig har inget med saken att göra, men nji förstår kanske hur jag menar.

Alla tycker nog att de inte faller så mycket för grupptrycket. Men fatta hur många som tycker som någon annan bara för att man har en lektion om det eller föreläsning i grupp.

En till sak jag tänkt på. Där jag arbetade förut visade det sig att det fanns mögel i källaren, vilket är mycket otrevligt. Men Hux flux börjar typ 80% av 100 pers känna att de visst hade blivit sjuka av möglet. Alla hade huvudvärk. Kännde doften. Var ovanligt förkylda hela tiden. alla kommer på att det måste vara det och letar efter om dom mått dåligt eller inte.  Alla är tvärsäkra på att det just är därför alla mår dåligt. Alla blir trötta av lokalerna. Vissa kände kanske av det, men långt från nästan alla.
Gruppgrejs!

Hitler. Grupptryck. Så mycket av vad folk tror eller gör beror så mycket av grupptryck. jag ska stå emot. Det går nog... inte. Inte alltid, men man kan ju iallafall försöka tänka lite kritiskt och se saker från 2 sidor.

Nu ska jag ha en trevlig helg :) bye.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback